Schoonmaakjournaal

30 maart 2015

Schoonmaakjournaal is het vernieuwende digitale vakmedium met schoonmaaknieuws en -achtergronden. Het is het enige onafhankelijke platform dat 24 uur per dag/7 dagen per week de professionele schoonmaakbranche verbindt. Op één punt komen mensen, bedrijven, verenigingen, producten, nieuws en achtergronden bijeen.

Schoonmaakjournaal is een initiatief van Petra de Bruin – ondernemer, vakredacteur en schoonmaaksupporter – en werd op 6 februari 2012, de verjaardag van Petra, gelanceerd. Een jaar later is het succes meer dan bewezen, want onze website en app werden bijna 85.000 keer bezocht, gegenereerd door ruim 40.000 schoonmaakprofs, FM’ers, inkopers en andere in schoonmaak geïnteresseerden en betrokkenen. Zij klikten bijna 250.000 keer op een bericht, interview, column, artikel, vacature, onderzoek, foto-impressie of themabijdrage. Schoonmaakjournaal is het enige schoonmaakvakmedium in Europa met een app, en die is in ons eerste levensjaar al meer dan 7000 keer gedownload via de QR-code. Via Twitter, LinkedIn, Facebook, YouTube en ons praktische e-journaal bereiken we dagelijks ruim 4000 mensen.